Marlie.reismee.nl

Bangkok en Ayutthaya

Hallo allemaal,

Vanuit een hostel in Chiang Mai mijn eerste reisverslag.

Over 30 minuten wordt mijn internetverbinding even afgesloten dus hoop dat ik het verhaal op tijd kan vertellen ;).
Dinsdag ben ik na 2 vluchten aangekomen in Bangkok. In het vliegtuig zat ik al naast andere backpackers en al snel hadden we een taxi naar Khoa San Road (het backpackers paradijs in Bangkok). In het hostel is in de kamer met stapelbedden net een andere meisje gearriveerd. Samen besluiten we de stad te verkennen en met een paar andere kamergenoten hebben we de volgende dag naar de Floating Markets en Kanchanaburri geboekt. Een goede dagtrip met veel toeristische attracties waaronder de bridge over de river Kwai en de Tiger Temple. In deze temple kon je met tijgers op de foto en met een tijger lopen. De tijgers waren behoorlijk gedrogeerd dus eigenlijk best zielig. Aan het eind van de dag mochten ze los en kon je achter tralies meer zien van het levendige karakter van de dieren. Mooi detail van het bezoek aan de tiger temple: de tijger mocht je aanraken, aaien etc, maar de monnik die erbij was absoluut niet ;). Je zou eerder denken dat het andersom was.
In de avond ga ik met de vier Engelsen waarmee ik de dag heb doorgebracht Sirocco Skybar. In het begin zitten we binnen vanwege de regen maar eenmaal droog gaat iedereen snel naar buiten. Het uitzicht over Bangkok is geweldig en de dure drankjes meer dan waard (foto's volgen nog).


Op donderdag heb ik de Co van Kessel fietstocht geboekt. Rachel en Nathalie, 2 kamergenoten en tevens reisgenoten van de dag ervoor, waren enthousiast na wat internet reacties en besluiten mee te gaan. De fietstocht begint in de drukke straten en markten van Chinatown in Bangkok. We bezoeken tempels, gaan met de boot over de rivier, eten halverwege en komen uiteindelijk in de krottenwijken de rimboe van Bangkok uit. Erg interessant om ook de andere kanten van de stad te zien. Door de smalle weggetjes langs het water en steegjes in Chinatown is het een mooie rustige fietstocht, vooral voor de Nederlanders die mee waren. Na de fietstocht gaan we met 2 Nederlandse jongens nog even wat coctails drinken in de buurt van Khoa San Road.

Vrijdag en Zaterdag heb ik met name de tempels van Bangkok bezocht, vrijdag Wat Pho en Wat Arun met Rachel, en zaterdag het Koninklijk paleis en Wat Prah Kaew met Kylie (Nederlands meisje uit de kamer in het hostel). Vond persoonlijk Wat Pho een van de mooiste complexen, met alle boedhabedels, tempels en de liggende Boeddha van 46 meter lang!
Zaterdagmiddag ga ik onderweg naar Ayutthaya. Met een derdeklas trein ticket van omgerekend 50 cent (voor 90 kilometer), zie ik in de wagons twee westerse meisjes tussen de Thaise bevolking. Met de twee Engelsen (en vier andere vrienden die later erbij komen) boeken we een kamer in Ayutthaya. Na een gezellige avond in de bar is het de volgende dag tijd voor de indrukwekkende ruines in de oude hoofdstad van Thailand. Voor een euro huur ik een fiets voor de hele dag en fiets langs de verschillende bezienswaardigheden, van de geruineerde stad naar een Boeddhistische tempel en de boom met het hoofd van de Boedhha erin (foto's hiervan volgen ook nog).

Vanuit Ayutthaya vervolg ik mijn reis naar Chiang Mai. Op het vliegveld tref ik Rachel die inmiddels samen met een vriendin verder reist. Binnen een uur zijn we in het noorden waar we beginnen aan de Boeddhistische tempels in de stad. In de stad Chiang Mai draait het verder veel om de omgeving en de activiteiten die hier met name te doen zijn: olifanten, trekkingtochten, stammen bezoeken met van die ringen om de nek waardoor de nek uitrekt en kookcursussen.
Kylie (die ik in Bangkok heb ontmoet) is hier ook. Ik wou met haar Elephant Nature park boeken. Helaas was deze al volgboekt en ga ik morgen een andere tocht doen. Happy Elephant Home. Een dag tussen de olifanten, voeren, wassen etc. In het volgende verslag zal ik vertellen hoe dat was.

Tot snel!


Groetjes Marlie

Reacties

Reacties

Thijs

Ha Marlie! Goed om te lezen dat je het goed naar je zin hebt en al goed bent wezen socializen. Altijd gezellig!

Geniet ervan!

Maartje

Leuk verhaal Marles! Je zal je helemaal thuis voelen tussen de Buddha's! Neem je er een voor me mee ;-)? Volgens mij heb je nu al een topreis, op naar de rest! Liefs March

Soesn

Super Marls!
Leuk dat je van alle dagen een kort verslag doet!! Ga nu snel een kijkje nemen bij je foto's.
Liefs en enjoy big time!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!